fredag den 3. februar 2012

del 13

Du vil gerne komme. Det får du ikke lov til siger jeg, du taber din chi, det er ikke noget jeg ved. Men, en mand i din alder bør ikke komme for ofte. Det er noget tantra-noget, noget Joan Ørting-noget. Noget jeg har hørt. En hovmodig mand bør kun sjældent komme. En angstmand bør slet ikke komme. Du kan ikke tåle at få tingene for let. Lige nu er jeg bekymret for om du tror at jeg kan redde dig. Det kan jeg ikke. Jeg er begyndt at tro på din kærlighed. Jeg prøver ikke at lægge for meget i det men planlægger hemmeligt at flytte ind. Jeg drømmer et eller andet. Det er sjovt at jeg ikke længere kan huske hvad jeg drømmer. Har jeg drømt? Det var noget med dit navn på en bronzeplade, i højre fodende af en mahogniseng, og noget med at vælge mellem 2 partnere, altså, det er ikke noget jeg rigtigt husker, men det forekommer at være noget jeg kunne have drømt. Du går og siger at du er vred på mig, jeg går og spekulerer på hvad jeg føler. Lægger mærke til at jeg opfører mig depressivt når vi er fra hinanden. Manden animerer mig, hvis der ikke er en mand i nærheden, er jeg der ikke. Jeg ved det ikke. Jeg kan mærke at du gerne vil have mig til at gå i dybden. At du gerne vil have at jeg trækker kærligheden med op til dig. Jeg vil helst gå nu. Jeg har ikke lyst til at dykke derned. Som da jeg drømte at jeg var Euridike, hende han mister fordi han ikke kan tro på at hun følger med. Jeg tænker på den roman du skriver på, på hvordan forfatteren i den skriver om sin kæreste, en forfatterinde og hvordan hun ikke skriver om ham, at hun afstår fra det fordi hun finder det for lavt, at du har sagt til mig at hvis vi begge skriver om hinanden, går det ikke, det ville blive et cirkus osv,

Ingen kommentarer: